Dropplant ‘Sunset’ is een prachtige lange bloeier met zalm/oranje bloemen. Een van de weinig wat meer oranje-achtige bloemen op de kwekerij. Dropplant geurt heerlijk naar anijs en heeft heel zacht blad. Van juli tot en met oktober kun je echt genieten van de mooie bloemen. Bijen en vlinders zijn ook dol op de geur en de vele bloemen. Eenmaal uitgebloeid vinden allerlei kleine vogels het ook lekker om de zaden eruit te pikken. Dropplant wordt 40 tot 50 cm hoog en staat het liefste op een zonnige plek in jouw tuin of op jouw balkon maar kan ook wel wat schaduw hebben. Dropplant houdt van een luchtige en niet al te natte plek in voedselrijke en luchtige grond.
De plant is niet zo winterhard, maar -5 graden lukt zeker wel. Als de grond droog en beschut is, lukt het wel. Je kunt ook een handje helpen door bijvoorbeeld te mulchen rondom de plant. Dropplant zaait zichzelf ook spontaan uit als je de uitgebloeide aren laat staan in de winter.
Eetbaar
De bloemen zijn en lekker in salades, maar je kunt ze ook makkelijk drogen. Als je de gedroogde bloemen droog en donker bewaard behouden ze de heerlijke smaak en geur. Het blad ruikt naar anijs en kun je in heel veel recepten gebruiken zoals een salades, kruidige stoofschotels, bij fruit, door pannenkoeken, brood, desserts, gebak of cake. Je kunt er ook heerlijk smaakwater van maken, een combinatie met Hertsmunt, Groene munt, Citroenmelisse, Citroenverbena of Witte munt bijvoorbeeld is een goede combi. Je kan er ook een overheerlijke limonade siroop of thee van maken. Kortom; de mogelijkheden zijn eindeloos!
Biologisch en buiten opgekweekt zodat jij en alle dieren in jouw tuin direct kunnen genieten van sterke planten.





