Damastbloem wit is een tweejarige plant met mooie witte bloemen. Van mei tot en met september kun je genieten van de heerlijk geurende bloemen die vooral tegen de avond lekker ruiken. Damastbloem wit wordt ongeveer 60 tot 100 cm hoog. In jouw tuin staat Damastbloem wit graag op een normale tot licht vochtige plek in de halfschaduw of in de zon op normale tot voedselrijke grond. De plant is goed winterhard tot ongeveer -25 graden en blijft de hele winter groen.
Vlinders en hommels vliegen graag op Damastbloem wit. Ook kun je de bloem heel goed gebruiken als snijbloem. Zo geniet je ook binnen van de prachtige bloemen. Kijk ook eens naar de inheemse Damastbloem, deze is roze/lila van kleur.
Eetbaar
Het jonge blad kun je rauw gebruiken als pittige smaakmaker met een mosterachtige bite. De bloemen kun je als eetbare decoratie gebruiken. De smaak is licht pittig. Goed te gebruiken bij ijs bijvoorbeeld.
Biologisch en buiten opgekweekt zodat jij en alle dieren in jouw tuin direct kunnen genieten van sterke planten.







